PROJECT ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ , Θ. ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ


                                          Β΄ ΤΑΞΗ

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος "Επίλυση συγκρούσεων" που εκπονήθηκε από τις εκπαιδευτικούς των Αγγλικών Τένη Τσαντούλα και της Θεατρικής Αγωγής Σπυριδούλα Μπιρπίλη, οι μαθητές της δευτέρας τάξης καλλιέργησαν δεξιότητες προκειμένου να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στην διαχείριση συγκρούσεων.
Στο μάθημα των Αγγλικών, ασχοληθήκαμε με την αναγνώριση βασικών συναισθημάτων με σκοπό τα παιδιά να είναι σε θέση να τα εκφράζουν με τρόπους που προωθούν την αλληλοκατανόηση και την ειρηνική επίλυση των φιλονικιών. Συζητήσαμε περιπτώσεις που μπορεί να γεννηθεί κάποιο συναίσθημα και τρόπους σωματικής έκφρασής του και συμπλήρωσαν το ακόλουθο φυλλάδιο εργασίας.



Εν συνεχεία, εξοικειώθηκαν με σενάρια διαφορετικής προσέγγισης μιας πιθανής σύγκρουσης, απορρίπτοντας την επιθετική και παθητική στάση και υιοθετώντας την διεκδικητική προσέγγιση με την χρήση των I-messages. Στο πλαίσιο του εν λόγω μηνύματος το παιδί εκφράζει πώς νοιώθει για μια κατάσταση και εξηγεί τί θέλει ή χρειάζεται (διεκδικητική συμπεριφορά). Εξηγήσαμε τους λόγους που απορρίπτουμε την άσκηση της σωματικής βίας (επιθετική συμπεριφορά) και την οπισθοχώρηση (παθητική συμπεριφορά).Κατόπιν, οι μαθητές συμπλήρωσαν το παρακάτω φυλλάδιο εργασίας.



Τέλος, φτιάξαμε ένα ζάρι επίλυσης συγκρούσεων, το όποιο έριχναν οι μαθητές και αναλόγως την πλευρά που θα τύχαινε, χρησιμοποιούσαν την αντίστοιχη στρατηγική που απεικονίζονταν στο σενάριο φιλονικίας που τους είχε δοθεί.








Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής εστιάσαμε στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων με τη μέθοδο της Διαμεσολάβησης. Χρησιμοποιήσαμε ως εφαλτήριο τις ιστορίες του Tom Leimdorfer από το βιβλίο ‘’Once Upon a ConflictA fairytale manualof conflict resolution for all ages’’.Οι μαθητές μπήκαν ομαδικά στους ρόλους της Κοκκινοσκουφίτσας και του Λύκου, αφού πρώτα τους είχαν δοθεί μέσω της ιστορίας του βιβλίου οι βασικές πτυχές του ρόλου τους. Τον ρόλο του διαμεσολαβητή είχε η εκπαιδευτικός της θεατρικής αγωγής Σπυριδούλα Μπιρπίλη 
(Μέθοδος του εκπαιδευτικού δράματος ‘’Δάσκαλος σε Ρόλο’’).
 Οι μαθητές μέσω της βιωματικής μάθησης και μπαίνοντας στη θέση του ‘’Άλλου’’, αποστασιοποιημένοι ταυτόχρονα στο ασφαλές πλαίσιο της μυθοπλασίας, κατέληξαν στα βασικά βήματα που απαιτούνται για τη Διαμεσολάβηση. Τα συμπεράσματά τους τα έγραφε ο ‘’Γραμματέας’’ (ρόλος που εφευρέθηκε για έναν μαθητή που δεν ήθελε να συμμετάσχει). Με τις οδηγίες αυτές ως σημείο αναφοράς, κάθε εβδομάδα δυο παιδιά γινόντουσαν διαμεσολαβητές και σε αυτά απευθύνονταν όσα παιδιά είχαν διαπληκτισμούς στο διάλειμμα. Την πρώτη εβδομάδα μάλιστα όσοι μαθητές ήθελαν να αναλάβουν μελλοντικά το ρόλο διαμεσολαβητή πέρασαν ένα ‘’σεμινάριο’’ παρακολουθώντας το πρώτο ζευγάρι διαμεσολαβητών να καθοδηγεί τους διαπληκτιζόμενους.
Στόχος της δράσης ήταν να εκπαιδευτούν οι μαθητές να λύνουν μόνοι τους τα προβλήματά τους, αφού ακούσουν με προσοχή την οπτική γωνία της αντίθετης πλευράς και αφού αμφότεροι εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια πρότειναν λύσεις καταλήγοντας την ιδανικότερη λύση και για τους δύο. Ο ρόλος του Διαμεσολαβητή ήταν διευκολυντικός και κατευθυντικός και σε καμία περίπτωση δε λειτουργούσε ως δικαστής ή δικηγόρος. Προωθήθηκε η αυτενέργεια των μαθητών και η αυτονομία/ αυτοδιαχείριση σε καθημερινά θέματα που προκύπτουν.

                                                              ΣΤ΄ ΤΑΞΗ


Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος "Famous figures in history: The Wright brothers" που εκπονήθηκε από τις εκπαιδευτικούς των Αγγλικών Τένη Τσαντούλα και Εικαστικών Σεμέλη Προκοπίου, οι μαθητές της έκτης τάξης γνώρισαν τους αδερφούς Wright.

Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών προβλήθηκε η παρακάτω ταινία.

Ακολούθησε συζήτηση και τα παιδιά συμπλήρωσαν σε ομάδες φυλλάδια εργασίας με βάση όσα παρακολούθησαν.


Οι μαθητές κατασκεύασαν από κουτί πίτσας τη βαλίτσα των αδερφών Wright, εσωκλείοντας μέσα τι θα ταίριαζε να περιέχει, όπως οικογενειακές φωτογραφίες, σχέδια για το αεροπλάνο, το παιχνίδι ελικόπτερο που τους δώρισε ο πατέρας τους σε νεαρή ηλικία και πυροδότησε το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του αεροπλάνου κ.ά.





Στο μάθημα των Εικαστικών, τα παιδιά ζωγράφισαν πορτραίτα των αδερφών Wright.



Τέλος, ζωγράφισαν τους αδερφούς Wright παραθέτοντας διάσημα λόγια τους.



                                                                                        Ε΄ ΤΑΞΗ
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος "Famous figures in history: Thomas Edison" που εκπονήθηκε από τους εκπαιδευτικούς των Αγγλικών Τένη Τσαντούλα και Εικαστικών Βασίλη Πέρρο, οι μαθητές της πέμπτης τάξης γνώρισαν τον Thomas Edison.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Αγγλικών προβλήθηκε η παρακάτω ταινία.

Ακολούθησε συζήτηση και τα παιδιά συμπλήρωσαν σε ομάδες φυλλάδια εργασίας με βάση όσα παρακολούθησαν.







Στο μάθημα των Εικαστικών, έφτιαξαν μια ολόσωμη φιγούρα σε πραγματικό μέγεθος του Thomas Edison.









Σχόλια